الودرمان الودرمان .

الودرمان

عوارض كاشت مو در مردان!

بهترين دكتر كاشت مو در اصفهان

نكات مهم قبل از جراحي كاشت موي سر
در جراحي كاشت موي سر همانند ديگر جراحي ها، بايد نكاتي را قبل از عمل بطور كامل رعايت كنيد تا بهترين و ايده آل ترين نتيجه را از كاشت مو بگيريد. اين نكات به شرح زير مي باشد:

دو هفته قبل از عمل از مصرف ويتامين ها E، مكمل ها و قرص آسپرين اجتناب كنيد به اين خاطر كه موجب رقيق شدن خون مي شوند.
دو هفته قبل از عمل از مصرف الكل پرهيز نماييد و سعي كنيد كمتر چايي بنوشيد.
بهترين دكتر كاشت مو در اصفهان توصيه مي كند دو هفته قبل از عمل از گرفتن رژيم هاي لاغري كه موجب دير رسيدن به بهبود پس از عمل مي شود، اجتناب كنيد.
يك هفته قبل از عمل از انجام ورزش هاي سنگين اكيدا خودداري كنيد.
از يك هفته پيش از عمل كشيدن سيگار را كنار بگذاريد.
چندروز قبل از عمل سعي كنيد حدالامكان شب ها را بدون استرس و راحت بخوابيد.
يك روز قبل از عمل از مصرف قرص هاي ايبوپروفن و ناپروكسن اجتناب نماييد.
شب قبل از عمل از غذايي مصرف كنيد كه پروتئين، كربوهيدرات و قند به مقدار كافي داشته باشد. به اين خاطر مي توانيد از سيب زميني سرخ شده يا پخته و همچنين بستني بعد از شام هم استفاده نماييد.
سعي كنيد روز عمل لباسي را بپوشيد كه به راحتي از بدن خارج شود.
عوارض كاشت موي سر
بعضي از افراد پس از عمل امكان دارد هيچ گونه عارضه اي را تجربه نكنند و عده اي ديگر دچار عوارض بعد از كاشت مو مي شوند كه در زير به آن ها اشاره مي شوند:

تورم بعد از جراحي: يكي از شايع ترين عوارض بعد از انجام عمل كاشت مو مي باشد. اين عارضه بعد از مدت زمان كوتاهي از بين مي رود.
التهاب فوليكول مو: اين نوع عارضه كه در 29 درصد بيماران بعد از عمل بروز پيدا مي كند، به صورت زخم يا جوش در قسمت كاشت مو نمايان مي شود.
خارش: به علت شكاف هايي كه در قسمت هاي پيوند زده شده مو بوجود مي آيد، امكان دارد فرد در آن قسمت احساس خارش داشته باشد. در صورت بروز خارش نبايد آن قسمت را به هيچ وجه بخارانيد به اين خاطر كه موجب ايجاد زخم مي شود. سعي كنيد روزانه موها را با شامپوي مخصوص شست و شو دهيد.
بي حسي: اين بي حسي كاملا طبيعي مي باشد و چند هفته بعد از عمل بطور كامل بهبود مي يابد.
سكسكه: تعداد كمي از افراد بعد از عمل دچار سكسكه مي شوند كه با خوردن داروهاي استروئيدي بهبودي حاصل مي شود.
كيست: اين كيست ها اكثر اوقات به رنگ بنفش مي باشد و 2 الي 3 هفته بعد از عمل از بين مي روند.
البته بايد دقت داشته باشيد كه اين عوارض كاملا طبيعي مي باشند و بعد از مدتي به بهبودي كامل دست مي يابند.

اميدواريم اين مطلب برايتان مفيد واقع شده باشد از اين كه تا انتها با ما همراه بوديد از شما كمال تشكر را داريم؛ اگر انتقاد يا پيشنهادي داريد مي توانيد از طريق سايت جراحا با ما در ميان بگذاريد.


برچسب: كاشت مو. كاشت ابرو. كاشت ريش. دكتر كاشت مو. كاشت مو اصفهان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۰:۱۹ توسط:strh موضوع: نظرات (0)

روش هاي تشخيص بهترين دكتر مغز و اعصاب چيست؟

معاينه بيمار: بهترين دكتر مغز و اعصاب ابتدا به معاينه فيزيكي بيمار مي‌پردازد و علائمي مانند: فشار خون، ضربان قلب و… را انداره‌گيري مي‌كند سپس به سنجش سلامت عصبي بيمار و مهارت‌هاي حركتي، هماهنگي و تعادل در راه رفتن و مهارت‌هاي حسي مانند: ميزان شنوايي، بينايي و توانايي در تكلم صحيح مي‌پردازد هم‌چنين سلامت روحي و رواني بيمار را بررسي مي‌كند.

تشخيص بيماري با MRI: به تصوير برداري رزونانس مغناطيسي MRI گفته مي‌شود در اين روش از امواج راديويي توليد شده توسط رايانه و يك ميدان مغناطيسي قوي براي تصوير برداري از بافت‌هاي بدن استفاده مي‌شود. بهترين دكتر مغز و اعصاب در تهران به كمك اين تصاوير مي‌تواند به تشخيص سكته مغزي، التهابات و عفونت‌ها، اختلالات عروقي، اختلالات عصبي، بيماري ام اس و… پي برده و درمان‌هاي مناسب را انجام مي‌دهد.

سي تي اسكن: در اين دستگاه از اشعه ايكس براي توليد تصاوير دو بعدي استفاده مي‌شود و متخصص مغز و اعصاب مي‌تواند به تشخيص خونريزي در بيماران سكته مغزي، وجود تومورها و كيست‌هاي مغزي، هيدروسفالي، آسيب‌هاي مغزي ناشي از صرع و ضربه پي مي‌ببرد هم‌چنين بيماري‌هاي ستون فقرات مانند: فتق ديسك، تنگي كانال نخاع توسط سي تي اسكن تشخيص داده مي‌شود.

الكتروانسفالوگرام(EEG): اين آزمايش همان نوار مغز است كه براي بررسي فعاليت‌هاي الكتريكي مغز انجام مي‌شود، نورون‌ها براي اين كه اطلاعات را ارسال كنند از طريق سيناپس انتقال دهنده‌هاي عصبي را منتقل مي‌كنند. نوار مغز فعاليت اين سيناپس‌ها را بررسي مي‌كند.

براي اين كار از كلاهي كه الكترودهايي بر روي آن قرار دارد براي بيمار استفاده مي‌شود كه با كمك چسب‌هاي مخصوص الكترودها به سر بيمار متصل شده و با وارد كردن تكانه‌هاي الكتريكي، امواج سينوسي بر روي مانيتور ديده مي‌شود و از روي شكل اين امواج، اختلالات صرع، آنسفاليت، تومور مغزي، اختلال خواب و… تشخيص داده مي‌شود هم‌چنين زماني كه بيمار به كما مي‌رود EEG ميزان هوشياري فرد را مشخص مي‌كند.

انواع جراحي هاي مغز و اعصاب
قرار دادن شانت
در شرايطي كه شخص از هيدروسفالي و مشكلات ديگر رنج ببرد كه موجب بيشتر شدن فشار در داخل مغز شود، شنت به خارج شدن مايع نخاعي مازاد از مغز و منتقل شدن آن به مغز كمك شاياني مي كند. شنت دريچه اي دارد كه بيرون از جمجمه و زير پوست، در نزديكي پشت گوش قرار مي گيرد. دكتر كتخصص براي كاهش فشار از داخل مغز، شانت هاي مغزي و كمري را نصب مي كند.

جراحي لامينكتومي‌ سوراخ كليد
تكنيك هاي جراحي است كه جراح متخصص سوراخي كوچك را در يك سو از لاميناي ستون فقرات به وجود مي آورد تا بتواند به عصب هاي نخاعي دسترسي داشته باشد. در ادامه با دقت سوراخ به وجود آمده را در قسمتي كه عصب از ستون فقرات بيرون مي‌آيد را بزرگ تر مي كند تا بتواند فشاري كه به اعصاب اين قسمت وارد مي‌شود و موجب بروز درد، بيحسي، سوزن سوزن شدن عضو، و ضعف دست و پا شده است را برطرف كند.

جراحي لامينكتومي‌
در اين تكنيك، جراح متخصص استخوان لامينا را از بخش پشت ستون فقرات حذف مي كند تا فشاري وارد شده به ستون فقرات و اعصاب نخاع را بكاهد. در صورت خارج شدن استخوان اين بخش از ستون فقرات، ستون فقرات نياز به ساختار دارد تا را آن حفظ كند. از اين رو دكتر از تركيب استخوان فرد بيمار و يك سيمان بيولوژيكي در اطراف ستون فقرات كمك مي گيرد يا آنكه به كمك پيچ و مهره فلزي ستون فقرات را ثابت نگه مي‌دارد تا ستون فقرات پايدار شود. اين كار باعث مي‌شود كه ضعف، درد، بيحسي، يا سوزن سوزن شدن دست و پاها برطرف گردد.

عمل جراحي فيوژن و ديسككتومي ‌گردن
در اين جراحي مهم، دكتر متخصص برشي بسيار كوچك را در بخش جلوي گردن به وجود مي آورد و در ادامه ديسك بيرون زده را در مي آورد و تكه اي استخوان را به جاي آن مي گذارد تا موجب حفاظت از فاصله بين مهره‌ها گردد. در ادامه صفحه اي فلزي را در بخش جلوي فضاي ديسك مي گذارد و آن را با كمك پيچ فلزي ببندد تا استخوان مورد نظر ثابت گردد. كم كم و با گذر زمان، استخوان‌هاي مهره را به هم متصل مي كند تا ساختاري بسيار قوي را به وجود آورد. از اين روش براي رفع درد و بي حسي ناحيه گردن و ضعف و سوزن سوزن شدن دست و بازو استفاده مي‌شود.

بسيار قدردانيم كه تا پايان اين مقاله با ما همراه بوديد. در صورتي داشتن هر گونه انتقاد و پيشنهاد از طريق سايت جراحا با ما در ارتباط باشيد.


برچسب: مغز و اعصاب. مغز. دكتر مغز اعصاب. متخصص مغز اعصاب. ستون فقرات،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۴:۳۵ توسط:strh موضوع: نظرات (0)

چه زماني بايد به متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه كنيم؟

مشكلات شايعي كه نيازمند مراجعه به متخصص ENT مي باشند و شما مي بايست به منظور درمان آن ها به بهترين متخصص گوش و حلق و بيني در تهران مراجعه نماييد، شامل موارد زير مي شوند:

مشكلات مجاري تنفسي

مشكلات تنفسي از جمله استريدور( تنفس صدادار) خفيف، يا مثل مسدود شدن شديد راه هاي هوايي مي توانند خطرناك باشند. وجود انواع بيماري ها در فرد هر يك از اين مشكلات را مي تواند بوجود بياورد:

سرطان

بيماري هايي از قبيل سرطان و توده هاي گردن، حنجره، سينوس يا داخل حفره بيني به وسيله اين متخصص جراحي مي شود.

سينوزيت مزمن

سينوزيت مزمن وضعيت التهابي مزمن در ناحيه مخاط مجاري بيني و سينوس هاي صورت مي باشد. عفونت سينوس ها در طي دوره طولاني، پوليپ بيني يا وجود انحراف تيغه بيني در سينوزيت مزمن مي تواند نقش بسزايي داشته باشد.

شكاف كام و لب

شكاف كام و لب به وضعيتي اطلاق مي شود كه در آن لب، كام يا هر دو در طول دوره جنيني به طور كامل رشد نمي كنند. اندازه شكاف ها امكان دارد كاملا متفاوت باشد و سبب ايجاد مشكل در تغذيه ، گفتار و تنفس فرد نيز خواهد شد.

انحراف تيغه بيني

تيغه بيني يا سپتوم نوعي ديواره اي استخواني ،غضروفي مي باشد كه حفره بيني را به دو قسمت مساوي تقسيم مي كند و انحراف آن موجب بروز مشكلات تنفسي و سينوزيت مزمن نيز مي شود.

افتادگي پلك ها

افتادگي بيش از حد پلك بالا قسمتي از روند طبيعي بالا رفتن سن مي تواند باشد، اما بيماري هاي زمينه اي مختلفي از قبيل ديابت، سكته مغزي و تومورهايي كه منشا اصلي آن ها اعصاب و عضلات صورت نيز هستند مي توانند سبب بروز اين مشكل شوند. امكان دارد افتادگي پلك در بعضي مواقع باعث اختلال در بينايي شود.

ريفلاكس

ريفلاكس معده به وضعيتي اطلاق مي شود كه در آن اسيد معده و ديگر محتويات دستگاه گوارش به سمت مري به حركت در مي آيد. يك عضله با ساختار حلقوي در قسمت پاياني مري با نام اسفنكتر وجود دارد كه  با منقبض شدن خود از حركت محتواي معده به سمت بالا پيشگيري مي كند. در افراد مبتلا به ريفلاكس يا (GERD)، امكان دارد اين اسفنكتر شل باشد و موجب سوزش معده، درد قفسه سينه و مشكل در بلع نيز گردد.

كاهش شنوايي

مشكل كاهش شنوايي در افراد در هر سني مي تواند اتفاق بيفتد و دلايل مختلفي و متعددي دارد. كهولت سن، قرار گرفتن در معرض سر و صداي زياد و بالا، ويروس ها، بيماري هاي قلبي، ضربه به جمجمه، سكته مغزي و تومورها امكان دارد سبب كاهش سطح شنوايي تدريجي نيز شود.

اختلال بلع

به بروز اختلال در حركت غذا، مايعات و بزاق از دهان به معده ديسفاژي گفته مي شود و امكان دارد موجب ناراحتي، ايجاد اختلال در تغذيه و سرفه و حتي در بعضي موارد خفگي شود.

وزوز گوش

وزوز گوش به حالتي گفته مي شود كه فرد بدون وجود هيچ نوع منبع خارجي صدايي را در داخل گوش هاي خود مي شنود. بطور تقريبي از هر 5 نفر 1 نفر درگير اين وضعيت است كه موجب تأثير منفي روي كيفيت زندگي، شغل و همينطور عملكرد فرد مي تواند شود.

التهاب لوزه ها

لوزه ها قسمتي از سيستم ايمني بدن مي باشند. نقش اصلي آن ها جذب باكتري ها و ويروس هايي مي باشد كه از راه بيني و دهان وارد بدن مي گردند. در صورت التهاب لوزه ها فرد مبتلا به عفونت هاي مكرر و مداوم مي شود و نياز به جراحي دارد.

سرگيجه

سرگيجه توصيف كلي براي حالتي است كه فرد احساس سبكي سر و عدم تعادل دارد. شرايطي كه روي سيستم عصبي مركزي و گوش داخلي تأثير مستقيم مي گذارد و موجب سرگيجه هم شود.

اختلالات صدا

اكثر بيماري ها، از قبيل آسيب به تارهاي صوتي، ويروس ها، سرطان و ريفلاكس مزمن اسيد معده ، مي توانند موجب بروز اختلالات صوتي  و  گرفتگي، يا ضعيف شدن صدا و همچنين خستگي صوتي نيز شوند.

ممنون از شما دوستان گرامي كه ما را تا پايان اين مطلب همراهي كرديد. اگر به اطلاعات بيشتري در اين مورد نياز داريد مي توانيد از طريق سايت با ما در ارتباط باشيد.


برچسب: متخصص گوش. گوش حلق بيني. دكتر گوش و حلق و بيني. عفونت گوش. مايع گوش،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۱:۵۱ توسط:strh موضوع: نظرات (0)

بهترين دستگاه ليزر موهاي زائد

مي توان گفت نوع دستگاه ليزري كه به منظور رفع موهاي زائد مورد استفاده قرار مي گيرد مهم است و روي اثربخشي درمان و همچنين شانس شما جهت تجربه‌ي عوارض جانبي از قبيل به حداقل رساندن ميزان خطر آسيب به سلول‌هاي توليد كننده‌ي ملانين (منظور رنگدانه‌ اصلي پوست و مو كه در سلول‌هاي ملانوسيت ساخته مي‌شود، مي باشد)، تأثير مستقيم مي‌گذارد.

با توجه به همين نكته مهم، بهترين كلينيك ليزر موهاي زائد در اصفهان همواره پيشنهاد مي‌كند افرادي كه از پوست روشن‌ و موهاي تيره‌تري برخوردار هستند از دستگاه IPL، ليزر الكساندرايت (Alexandrite laser) يا ليزر دايود (diode laser) استفاده نمايند. همچنين افرادي كه داراي پوست تيره‌تر و موهاي تيره‌تري نسبت به پوست خود هستند از ليزر ان دي ياگ (Nd: YAG) يا ليزر دايود مي توانند استفاده كنند و افرادي كه موهاي روشن‌تري دارند از ليزر دايود مي توانند استفاده نمايند.

اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه انرژي ليزر و پالس‌هاي كوتاه آن با توجه به نوع پوست شما و جهت كنترل آسيب‌هاي ناخواسته‌ي بافتي تنظيم مي‌گردند. همينطور بعضي از سيستم‌هاي ليزري در قسمت هاي به خصوصي از بدن عملكرد بهتري در مقايسه با ديگر نقاط دارند، پس بهترين كار اين است قبل از اقدام جهت ليزر موهاي زائد صورت و بدن در رابطه با نوع پوست، نوع موها، ترجيحات درماني و قسمتي كه قصد اصلاح و رفع موهاي زائد آن را داريد، با پزشك يا متخصص خود مشورت لازم را كنيد.

مزاياي ليزر موهاي زائد چيست؟
مهم‌ترين مزاياي روش ليزر موهاي زائد، از بين رفتن و كاهش موهاي زائد است، اما اين روش مزاياي ديگري نيز دارد كه در ادامه به اين مزايا اشاره مي كنيم:

عارضه اين روش بسيار كم است و در صورت داشتن هر يك از عوارض شايع مانند قرمزي و تورم، اين عوارض پس از مدت كوتاهي از بين مي‌روند.
اين روش موثرترين و بهترين روش جهت حذف موهاي زائد است.
ليزر نيازي به عمل جراحي ندارد و پس از ليزر شخص مي تواند كارهاي روزانه‌اش را انجام دهد.
در صورت رشد مجدد موها، اين موها بسيار كمتر و كمرنگ‌تر هستند.
براي همه قسمت هاي بدن مي‌توان از آن استفاده كرد.
اين روش موجب روشن شدن و صاف شدن پوست مي‌شود كه همه اين موارد سبب زيباتر شدن پوست مي گردد.
عوارض طبيعي ليزر موهاي زائد
برخي از مشكلات و عوارض هستند كه جزو خطرات طبيعي ليزر در نظر گرفته مي شوند. قرمزي، تورم و احساس گرما جزو عوارضي هستند كه ممكن است پس از ليزر مشاهده شوند. جهت كاهش اين موارد، گذاشتن يخ بعد از ليزر بسيار موثر است. در ضمن امكان دارد كه كرم هاي خاصي براي شما تجويز شود كه التهاب را كاهش مي‌دهند.

مشكل ديگري كه اين روش دارد شامل خشك شدن و پوسته پوسته شدن مي باشند كه در برخي مواقع مشاهده مي گردد. از عوارض معمول ليزر مي توان به ضخيم شدن موهاي نازك و كركي اشاره كرد. زيرا موهاي اصلي بدن رفع مي شوند، موهاي نازك و كركي در اين بازه زماني ضخيم و بلند مي شوند. جلسات ترميم سالانه ليزر به همين دليل اين گونه برنامه‌ريزي مي شود كه موهاي جديدي كه رشد كرده‌اند از بين بروند.

اميدواريم مطالب برايتان مفيد بوده باشد از اين كه تا پايان مقاله همراه ما بوديد از شما كمال تشكر را داريم؛ اگر انتقاد يا پيشنهادي داريد مي توانيد از طريق سايت جراحا با ما در ميان بگذاريد.


برچسب: ليزر موهاي زائد. موهاي زائد. ليزر دايود. ليزر الكساندرايت. بهترين دستگاه ليزر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۸:۰۱ توسط:strh موضوع: نظرات (0)