الودرمان الودرمان .

الودرمان

روش های تشخیص بهترین دکتر مغز و اعصاب چیست؟

معاینه بیمار: بهترین دکتر مغز و اعصاب ابتدا به معاینه فیزیکی بیمار می‌پردازد و علائمی مانند: فشار خون، ضربان قلب و… را انداره‌گیری می‌کند سپس به سنجش سلامت عصبی بیمار و مهارت‌های حرکتی، هماهنگی و تعادل در راه رفتن و مهارت‌های حسی مانند: میزان شنوایی، بینایی و توانایی در تکلم صحیح می‌پردازد هم‌چنین سلامت روحی و روانی بیمار را بررسی می‌کند.

تشخیص بیماری با MRI: به تصویر برداری رزونانس مغناطیسی MRI گفته می‌شود در این روش از امواج رادیویی تولید شده توسط رایانه و یک میدان مغناطیسی قوی برای تصویر برداری از بافت‌های بدن استفاده می‌شود. بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران به کمک این تصاویر می‌تواند به تشخیص سکته مغزی، التهابات و عفونت‌ها، اختلالات عروقی، اختلالات عصبی، بیماری ام اس و… پی برده و درمان‌های مناسب را انجام می‌دهد.

سی تی اسکن: در این دستگاه از اشعه ایکس برای تولید تصاویر دو بعدی استفاده می‌شود و متخصص مغز و اعصاب می‌تواند به تشخیص خونریزی در بیماران سکته مغزی، وجود تومورها و کیست‌های مغزی، هیدروسفالی، آسیب‌های مغزی ناشی از صرع و ضربه پی می‌ببرد هم‌چنین بیماری‌های ستون فقرات مانند: فتق دیسک، تنگی کانال نخاع توسط سی تی اسکن تشخیص داده می‌شود.

الکتروانسفالوگرام(EEG): این آزمایش همان نوار مغز است که برای بررسی فعالیت‌های الکتریکی مغز انجام می‌شود، نورون‌ها برای این که اطلاعات را ارسال کنند از طریق سیناپس انتقال دهنده‌های عصبی را منتقل می‌کنند. نوار مغز فعالیت این سیناپس‌ها را بررسی می‌کند.

برای این کار از کلاهی که الکترودهایی بر روی آن قرار دارد برای بیمار استفاده می‌شود که با کمک چسب‌های مخصوص الکترودها به سر بیمار متصل شده و با وارد کردن تکانه‌های الکتریکی، امواج سینوسی بر روی مانیتور دیده می‌شود و از روی شکل این امواج، اختلالات صرع، آنسفالیت، تومور مغزی، اختلال خواب و… تشخیص داده می‌شود هم‌چنین زمانی که بیمار به کما می‌رود EEG میزان هوشیاری فرد را مشخص می‌کند.

انواع جراحی های مغز و اعصاب
قرار دادن شانت
در شرایطی که شخص از هیدروسفالی و مشکلات دیگر رنج ببرد که موجب بیشتر شدن فشار در داخل مغز شود، شنت به خارج شدن مایع نخاعی مازاد از مغز و منتقل شدن آن به مغز کمک شایانی می کند. شنت دریچه ای دارد که بیرون از جمجمه و زیر پوست، در نزدیکی پشت گوش قرار می گیرد. دکتر کتخصص برای کاهش فشار از داخل مغز، شانت های مغزی و کمری را نصب می کند.

جراحی لامینکتومی‌ سوراخ کلید
تکنیک های جراحی است که جراح متخصص سوراخی کوچک را در یک سو از لامینای ستون فقرات به وجود می آورد تا بتواند به عصب های نخاعی دسترسی داشته باشد. در ادامه با دقت سوراخ به وجود آمده را در قسمتی که عصب از ستون فقرات بیرون می‌آید را بزرگ تر می کند تا بتواند فشاری که به اعصاب این قسمت وارد می‌شود و موجب بروز درد، بیحسی، سوزن سوزن شدن عضو، و ضعف دست و پا شده است را برطرف کند.

جراحی لامینکتومی‌
در این تکنیک، جراح متخصص استخوان لامینا را از بخش پشت ستون فقرات حذف می کند تا فشاری وارد شده به ستون فقرات و اعصاب نخاع را بکاهد. در صورت خارج شدن استخوان این بخش از ستون فقرات، ستون فقرات نیاز به ساختار دارد تا را آن حفظ کند. از این رو دکتر از ترکیب استخوان فرد بیمار و یک سیمان بیولوژیکی در اطراف ستون فقرات کمک می گیرد یا آنکه به کمک پیچ و مهره فلزی ستون فقرات را ثابت نگه می‌دارد تا ستون فقرات پایدار شود. این کار باعث می‌شود که ضعف، درد، بیحسی، یا سوزن سوزن شدن دست و پاها برطرف گردد.

عمل جراحی فیوژن و دیسککتومی ‌گردن
در این جراحی مهم، دکتر متخصص برشی بسیار کوچک را در بخش جلوی گردن به وجود می آورد و در ادامه دیسک بیرون زده را در می آورد و تکه ای استخوان را به جای آن می گذارد تا موجب حفاظت از فاصله بین مهره‌ها گردد. در ادامه صفحه ای فلزی را در بخش جلوی فضای دیسک می گذارد و آن را با کمک پیچ فلزی ببندد تا استخوان مورد نظر ثابت گردد. کم کم و با گذر زمان، استخوان‌های مهره را به هم متصل می کند تا ساختاری بسیار قوی را به وجود آورد. از این روش برای رفع درد و بی حسی ناحیه گردن و ضعف و سوزن سوزن شدن دست و بازو استفاده می‌شود.

بسیار قدردانیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. در صورتی داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد از طریق سایت جراحا با ما در ارتباط باشید.


برچسب: مغز و اعصاب. مغز. دکتر مغز اعصاب. متخصص مغز اعصاب. ستون فقرات،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۴:۳۵ توسط:strh موضوع: نظرات (0)