الودرمان الودرمان .

الودرمان

چه زمانی باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنیم؟

مشکلات شایعی که نیازمند مراجعه به متخصص ENT می باشند و شما می بایست به منظور درمان آن ها به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران مراجعه نمایید، شامل موارد زیر می شوند:

مشکلات مجاری تنفسی

مشکلات تنفسی از جمله استریدور( تنفس صدادار) خفیف، یا مثل مسدود شدن شدید راه های هوایی می توانند خطرناک باشند. وجود انواع بیماری ها در فرد هر یک از این مشکلات را می تواند بوجود بیاورد:

سرطان

بیماری هایی از قبیل سرطان و توده های گردن، حنجره، سینوس یا داخل حفره بینی به وسیله این متخصص جراحی می شود.

سینوزیت مزمن

سینوزیت مزمن وضعیت التهابی مزمن در ناحیه مخاط مجاری بینی و سینوس های صورت می باشد. عفونت سینوس ها در طی دوره طولانی، پولیپ بینی یا وجود انحراف تیغه بینی در سینوزیت مزمن می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

شکاف کام و لب

شکاف کام و لب به وضعیتی اطلاق می شود که در آن لب، کام یا هر دو در طول دوره جنینی به طور کامل رشد نمی کنند. اندازه شکاف ها امکان دارد کاملا متفاوت باشد و سبب ایجاد مشکل در تغذیه ، گفتار و تنفس فرد نیز خواهد شد.

انحراف تیغه بینی

تیغه بینی یا سپتوم نوعی دیواره ای استخوانی ،غضروفی می باشد که حفره بینی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند و انحراف آن موجب بروز مشکلات تنفسی و سینوزیت مزمن نیز می شود.

افتادگی پلک ها

افتادگی بیش از حد پلک بالا قسمتی از روند طبیعی بالا رفتن سن می تواند باشد، اما بیماری های زمینه ای مختلفی از قبیل دیابت، سکته مغزی و تومورهایی که منشا اصلی آن ها اعصاب و عضلات صورت نیز هستند می توانند سبب بروز این مشکل شوند. امکان دارد افتادگی پلک در بعضی مواقع باعث اختلال در بینایی شود.

ریفلاکس

ریفلاکس معده به وضعیتی اطلاق می شود که در آن اسید معده و دیگر محتویات دستگاه گوارش به سمت مری به حرکت در می آید. یک عضله با ساختار حلقوی در قسمت پایانی مری با نام اسفنکتر وجود دارد که  با منقبض شدن خود از حرکت محتوای معده به سمت بالا پیشگیری می کند. در افراد مبتلا به ریفلاکس یا (GERD)، امکان دارد این اسفنکتر شل باشد و موجب سوزش معده، درد قفسه سینه و مشکل در بلع نیز گردد.

کاهش شنوایی

مشکل کاهش شنوایی در افراد در هر سنی می تواند اتفاق بیفتد و دلایل مختلفی و متعددی دارد. کهولت سن، قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد و بالا، ویروس ها، بیماری های قلبی، ضربه به جمجمه، سکته مغزی و تومورها امکان دارد سبب کاهش سطح شنوایی تدریجی نیز شود.

اختلال بلع

به بروز اختلال در حرکت غذا، مایعات و بزاق از دهان به معده دیسفاژی گفته می شود و امکان دارد موجب ناراحتی، ایجاد اختلال در تغذیه و سرفه و حتی در بعضی موارد خفگی شود.

وزوز گوش

وزوز گوش به حالتی گفته می شود که فرد بدون وجود هیچ نوع منبع خارجی صدایی را در داخل گوش های خود می شنود. بطور تقریبی از هر 5 نفر 1 نفر درگیر این وضعیت است که موجب تأثیر منفی روی کیفیت زندگی، شغل و همینطور عملکرد فرد می تواند شود.

التهاب لوزه ها

لوزه ها قسمتی از سیستم ایمنی بدن می باشند. نقش اصلی آن ها جذب باکتری ها و ویروس هایی می باشد که از راه بینی و دهان وارد بدن می گردند. در صورت التهاب لوزه ها فرد مبتلا به عفونت های مکرر و مداوم می شود و نیاز به جراحی دارد.

سرگیجه

سرگیجه توصیف کلی برای حالتی است که فرد احساس سبکی سر و عدم تعادل دارد. شرایطی که روی سیستم عصبی مرکزی و گوش داخلی تأثیر مستقیم می گذارد و موجب سرگیجه هم شود.

اختلالات صدا

اکثر بیماری ها، از قبیل آسیب به تارهای صوتی، ویروس ها، سرطان و ریفلاکس مزمن اسید معده ، می توانند موجب بروز اختلالات صوتی  و  گرفتگی، یا ضعیف شدن صدا و همچنین خستگی صوتی نیز شوند.

ممنون از شما دوستان گرامی که ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید می توانید از طریق سایت با ما در ارتباط باشید.


برچسب: متخصص گوش. گوش حلق بینی. دکتر گوش و حلق و بینی. عفونت گوش. مایع گوش،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۱:۵۱ توسط:strh موضوع: نظرات (0)